Den digitale løsningen skal benyttes av innbyggerne for å:
Registrere oppstått behov for helsehjelp
Registrere sykdom
Registrere symptomer
Personell ved legekontoret vil deretter prioritere pasienter til legetime etter alvorlighetsgrad basert på den digitale registreringen gjort i Visiba. Når innbygger sender inn en henvendelse, vil den bli kontaktet av legekontoret. Henvendelser kan sendes hele døgnet, men blir håndtert i åpningstider er hverdager 08:00-15:30. Hvis det haster, ring 113! Etter 15:30 og i helger skal pasienter ringe det nasjonale nummeret til legevakt; 116 117
Dette skal sikre pasienter
Rett behandling til rett tid
Raskere og enklere kontakt med ditt legekontor
Den digitale triageringen gjør man selv gjennom denne linken: https://no.visibacare.com/indre-namdal/start
Tilbakemelding på den digitale henvendelsen gis gjennom SMS eller telefonsamtale. Kommunene i Indre Namdal skal teste løsningen i den tiden det tar for å tilpasse løsningen. Det er avtalt ukentlige evalueringsmøter med leverandøren.
Ved behov for akutt hjelp ring 116 117
Ved behov for øyeblikkelig hjelp ring 113
Reseptbestilling og e-kontakt med din fastlege gjøres fortsatt gjennom helsenorge.no