Indre Namdal tester ny løsning for henvendelser til legevakt

Fastlegekontorene i Indre Namdal piloterer en ny løsning for digital henvendelse til legekontorene ved behov for helsehjelp på dagtid. 

Den digitale løsningen skal benyttes av innbyggerne for å: 

Registrere oppstått behov for helsehjelp 

Registrere sykdom 

Registrere symptomer 

Personell ved legekontoret vil deretter prioritere pasienter til legetime etter alvorlighetsgrad basert på den digitale registreringen gjort i Visiba. Når innbygger sender inn en henvendelse, vil den bli kontaktet av legekontoret. Henvendelser kan sendes hele døgnet, men blir håndtert i åpningstider er hverdager 08:00-15:30. Hvis det haster, ring 113! Etter 15:30 og i helger skal pasienter ringe det nasjonale nummeret til legevakt; 116 117 

Dette skal sikre pasienter 

Rett behandling til rett tid 

Raskere og enklere kontakt med ditt legekontor 

Den digitale triageringen gjør man selv gjennom denne linken: https://no.visibacare.com/indre-namdal/start 

Tilbakemelding på den digitale henvendelsen gis gjennom SMS eller telefonsamtale. Kommunene i Indre Namdal skal teste løsningen i den tiden det tar for å tilpasse løsningen. Det er avtalt ukentlige evalueringsmøter med leverandøren.  

Ved behov for akutt hjelp ring 116 117  

Ved behov for øyeblikkelig hjelp ring 113 

Reseptbestilling og e-kontakt med din fastlege gjøres fortsatt gjennom helsenorge.no