Indre Namdal tester ny løsning for henvendelser til legevakt

Fastlegekontorene i Indre Namdal er i ferd med å pilotere en ny løsning for å håndtere henvendelser til legevakt på dagtid. Løsningen vil hjelpe kontorene med å analysere symptomene som pasientene forteller om og gi en raskere og bedre håndtering.  

Løsningen vil også gi deg som pasient mer informasjon om hva som skjer med din henvendelse og hvordan du eventuelt blir fulgt opp. I tillegg vil kontorene gjerne invitere deg til å prøve løsningen selv!  

Innbyggere og andre som oppholder seg i Indre Namdal kan benytte denne lenken: Indre Namdal - Klinikkvisning (visibacare.com) og logge seg på ved bruk av BankID. De kommer da inn i en chat-løsning som veileder brukeren gjennom ulike symptomer. En sammenfatning av disse blir så sendt til aktuelt legekontor og umiddelbart vurdert av ansatte på legekontoret. En respons blir organisert og brukeren kontaktet via SMS eller telefonsamtale. 

 Innbyggere som ikke ønsker å bruke en digital løsning kan ringe til lokalt legekontor som vanlig. Da vil legekontorets ansatte bruke samme løsning for å dokumentere symptomer og vurdere hvilken respons som skal organiseres.