Ny personalsjef i Røyrvik kommune

Røyrvik kommune ønsker Thomas Rørvik hjertelig velkommen som ny personalsjef i kommunen.

Thomas er 45 år og bor i Steinkjer kommune sammen med sin familie. Han tiltrer stillingen som personalsjef ca. medio desember 2024.

Thomas Rørvik kommer fra stillingen som seksjonsleder i Helse Nord-Trøndelag HF, en lederstilling han har hatt siden 2013. I den stillingen har Thomas hatt et betydelig ansvar som inkluderer systemansvar, personalansvar for ca. 40 ansatte, samt økonomi- og resultatansvar.

Thomas har vært en sentral bidragsyter i flere regionale og nasjonale nettverk og arbeidsgrupper, blant annet i det nasjonale innkjøpsnettverket for utstyr til ambulansetjenesten i Norge. I tillegg har Rørvik også være leder i Prøvenemda for ambulansefag i Nord-Trøndelag.

Thomas var fast medlem i den utvidede ledergruppen under kommunedirektør Øystein Sende sin tid som klinikkleder for prehospital klinikk i Helse Nord-Trøndelag HF, og har også hatt en sentral rolle i opplæringen av nye lederkolleger i Helse Nord-Trøndelag HF innen HR-systemer, lederrutiner, turnusplanlegging og lønnsadministrasjon. Thomas sitt bidrag innenfor klinikkens HR-systemer har vært omfattende og avgjørende over flere år.

Thomas Rørvik har en helsefaglig utdanning som ambulansearbeider, og høyere utdanning fra Høgskolen i Innlandet (tidligere Høgskolen i Lillehammer) og Nord universitet (tidligere Høgskolen i Nord-Trøndelag). I nyere tid har han også deltatt på et lederutviklingsprogram ved Nord universitet.

Det var seks søkere til stillingen, hvor tre ble invitert til intervju.

Røyrvik kommune er svært tilfreds med å ha rekruttert Thomas Rørvik til nøkkelstillingen som personalsjef, og vi ser frem til å dra nytte av hans brede erfaring og gode kompetanse i ledergruppen og ledelsen av Røyrvik kommune.